본문 바로가기
데일리 이슈+뉴스/사회

K팝에 돈 쓰는 50대, 음원 이용 시간 10대보다 많은 큰손 팬

by D@$$🤔 2023. 6. 11.
728x90
반응형

최근 트로트의 인기 등에 힘입어 50대 장년층의 모바일 음악 스트리밍 사이트 및 음원을 들은 시간이 10대들의 2배가 가까이 된다고 해요. 장년층 팬들의 K팝 시장 유입에 실제로 '큰손'이 되어 가수들의 든든한 버팀목이 되어주고 있는 듯 하네요. 

50대 팬들, 10대보다 음악 더 많이 듣는다
출처 unsplash BRUNO CERVERA

50대의 월 평균 모바일 기기 음원 서비스 이용 시간은 얼마?

한국문화관광연구원이 분석한 자료에 따르면 지난해 50~59세의 월평균 모바일 기기 음원 서비스 이용 시간이 약 19억 8천만 분으로 13~18세인 10대 팬들에 비해 10억 5천만 분의 약 2배에 달한다고 하네요. 순위로 따지면 50대가 20대,30대를 이은 세 번째로 많은 음악 스트리밍 실적이라고 합니다.

 

50대 뿐만 아니라 60대도 음원 이용 시간 증가했다. 

또한 50대 뿐만 아니라 60대도 음원 모바일 스트리밍을 즐겨 하는 것으로 나타났습니다. 50대는 전년 대비 172%상승했고, 60대는 무료 205.2%나 상승하였다고 하네요. 10대는 146.8%정도에 그쳤다고 하니, 중장년층의 K팝 관심도가 트로트 유행에 힘입어 지속적으로 증가하고 있다고 볼 수 있겠습니다.

 

트로트 오디션 열풍으로 K팝 팬,덕질에 푹 빠진 50-60대

트로트 열풍을 이끈 송가인, 임영웅을 만들어낸 미스트롯과 미스터트롯 외에도 비슷한 트로트 노래 경연 프로개름이 우후죽순 생겨나고 있는데요. 트로트 열풍에 이어 국악 프로그램이나 기타 일반인들이 참여하는 음악 경연 프로그램이 많이 나오고 있고 방청객을 보면 중장년 팬들이 많이 보이는 것은 사실입니다. 또한 이전 조용필,나훈아 등과 같은 가수뿐만 아니라 BTS같은 아이돌그룹의 덕질을 하는 중장년들도 많이 늘어나고 있다고 하네요. 

반응형

 

영어로 번역해서 공부하기 

Mobile Music Streaming Usage Time among People in Their 50's : Twice as Much as Teenagers

According to data analyzed by the Korea Culture and Tourism Institude, the monthly average mobile music streaming usage time for people in their 50's last year was approximately 1.98 ①billion minutes, which is nearly twice as much as the 1.05 billion minutes consumed by 13-18-year-old teenagers. In terms of rankings, the 50s age group placed thrid, following the 20s and 30s, in terms of music streaming performances.

  1. billion : the number 1,000,000,000:
    1. 10억
    2. 1.98 billion = 19억 8천만

Not only people in their 50s but also those in their 60s have shown increase in music streaming usage time.

It has been revealed that people in thier 60s also enjoy mobile music streaming. The usage time for people in thier 50s increased by 172% compared to the previous year, while the usage time for people in thier 60s increased by a remarkable 205.2%. In contrast, teenagers only showed an increase of about 146.8%. This indicates that the interest in K-pop among the middle-aged and elderly continues to grow, partly ①fueled by the trot music trend.

  1. fueled : anything that keeps people's ideas or feelings active, or makes them stronger:
    1. 힘을 복돋아 주다

Amid the trot audition frenzy, middle-aged and elderly fans deeply immerse themselves in K-pop fandom.

In addition to the popularity of trot music driven by shows like 'Mister Trto", and "Miss Trot," similar trot singing competition programs have been emerging rapidly. It is true that these trot music programs and other music competitions featuring traditional Korean music or the participation of ordinary individuals attract a significant number of middle-aged and elderly fans. Furthermore, it is worth nothing that not only fans of veteran singers like Cho Yong-pil and Na Hoon-ah but also middle-aged fans engaged in fandom activities for Idol groups like BTS have been increasing.

728x90
반응형

댓글